تبلیغات
ملاصدرا - اگر غذای بیرون میخورید

ملاصدرا

طراح قالب

اگر غذای بیرون میخورید

اگر غذای بیرون میخورید

 

هموطن سلام , هموطن آنلاین_اگر بعضی اوقات ترجیح می دهید كه بیرون از منزل غذا

 بخورید، فكر نكنید با اینكار برنامه غذایی ای كه برای خود در نظر گرفته بودید را نادیده

انگاشته و تمام برنامه ریزی های خود را به همریخته اید. به جای این فكر فقط كافی است

 هنگام رفتن به رستوران كمی دقت به خرج دهید و به نكاتی كه در

قطه سر خط امروز به آنها اشاره می كنیم توجه كنید تا برنامه غذایی خود را از بین

 نبرده باشید. اگر می خواهید غذای بیرون بخورید بدانید كه:

1-بیرون غذا خوردن به این معنا نیست كه صرفا آنچه كه در منوی رستوران قید شده است

 را حتی اگر برایسلامتی شما ضرر داشته باشید، سفارش دهید. بلكه باید یك مشتری حساس

 و دقیق باشید.به این شكل كه علی رغم انتخاب هایی كه در منو در اختیارتان قرار داده شده

 است، در صورت نیاز به تغییر در آنهااز پیشخدمت تقاضای چنین كاری را كنید.

هموطن آنلاین : فرضا تشخیص می دهید كه بهتر است لوبیا را از غذای شما حذف شده و به

 جای آن عدسگذاشته شود. اگر لوبیا برایتان ضرر دارد خود را مجبور نكنید كه حتما باید آن را

 بخورید؛ یا مثلا اگر غذای كبابیبرایتان مناسب است چون در رستوران هستید مجبورید شكل

سرخ شده آن را میل كنید.

2-بهتر است همیشه از پیشخدمت بخواهید كه سبزیجات بیشتری را در كنار غذایتان قرار دهد.

 به طور مثال هویج یا جعفری بیشتر.

3-از پیشخدمت بخواهید كه نحوه طبخ غذا را برایتان توضیح دهد. مثلا بپرسید كه غذاهای

 رستوران معمولا با چهروغنی طبخ می شوند و یا این كه بیشتر چه نوع گوشتی مورد استفاده

 قرار می گیرد.

4-هرچه غذاهای با كالری كمتر سفارش دهید، بیشتر به سلامتی و تناسب اندام خود كمك

 كرده اید. در صورت ندانستن میزان كالری غذاها می توانید آن را سوال كنید.

5-پیش غذا را از برنامه خود خارج نكنید. خوردن پیش غذاهایی كه سبزیجات و كالری كمتری در

بردارد می تواند در نوع تغذیه شما مؤثر باشد.

6-هرگز از سالاد غافل نشوید. بررسی ها نشان داده است افرادی كه قبل از غذای اصلی

 خود اقدام به خوردنسالاد می كنند، به مصرف غذای پركالری گرایش كمتری نشان می دهند

. همچنین لازم به ذكر است كه علی رغم توجه به سالاد، از مصرف سس چرب با آن باید پرهیز كنید.

منبع: www.niksalehi.com